گام به گام پیام‌‌های آسمانی کلاس نهم | درس 4: خورشید پنهان

گام به گام پیام‌‌های آسمانی کلاس نهم | درس 4: خورشید پنهان


جواب فعالیت کلاسی صفحه 46 پیام های آسمانی نهم

به نظر شما در دوران ظهور امام زمان، چه تغییراتی در اخلاق مردم، ارتباط کشورهای مختلف با یکدیگر، پیشرفت‌های علمی و وضعیت اقتصادی جامعه رخ خواهد داد.

در دوران ظهور وضعیت مسائل مختلف اصلاح شده و با مدیریت حجت خدا و یارانش، به حد متعالی و کمال خود خواهد رسید.
در اخلاق: اکثر مردم با تقوا و مقید به رعایت حقوق دیگرانند.
در ارتباطات: همه دنیا تبدیل به یک سرزمین واحد و زیر نظر حکومت جهانی امام (ع) در می‌آید.
علم به حدی پیشرفت خواهد که غیر قابل مقایسه با زمانه‌ای پیش از آن است. وضع اقتصادی انسان‌ها آنقدر قوی می‌شود که دیگر پیدا کردن انسان‌های نیازمند مشکل شده و همه مردم در رفاه و امنیت کامال زندگی می‌کنند.

جواب فعالیت کلاسی صفحه 48 پیام های آسمانی نهم

به نظر شما چرا برخی از کشورهای غربی در کتاب یا فیلم‌های خود سعی می‌کنند شخصیت مهربان امام زمان را به صورت فردی خشن و جنگ طلب نشان دهند؟

اینان یا افرادی نادان و ناآگاه از جریان قیام امام هستند و یا کسانی هستند که با نیت دشمنی با مکتب اسلام و تخریب مذهب تشیع، در صدد ایجاد تصویری خشن و جنگ طلب از امام موعود مسلمین هستند.

جواب فعالیت کلاسی صفحه 49 پیام های آسمانی نهم

با دوستان خود گفت‌وگو کنید و بگویید برای اینکه ما نیز لیاقت حضور در جمع یاران امام زمان (ع) را داشته باشیم، چگونه باید زندگی کنیم.

باید برنامه زندگی خود را طبق فرهنگ اسلام و با الگو گیری از زندگی اهل بیت (ع) تنظیم کنیم و بر این اساس به حقوق همه افراد احترام گذاشته و به هیچ کس ستم نکنیم و سعی کنیم وظایف خود را تا حد توان درست انجام دهیم. برای مثال: با صبوری، خوش رفتاری، همسایه داری، ترویج کارهای نیک، آزار ندادن دیگران، خوش رویی و مهربانی با مردم می‌توانیم از یاران آن حضرت باشیم.

مطالب پیشنهادی:

جواب خودت را امتحان کن صفحه 52 پیام های آسمانی نهم

۱- در چند جملهٔ کوتاه، اتفاقات بعد از ظهور امام زمان (ع) را توصیف کنید.

عدالت سراسر جهان را فراگرفته و خبری از حکومت‌های ظالمانه نیسات. علم و دانش آنچنان شکوفا شده است که تمام پیشرفت‌های بشر در طول تاریخ در برابر آن ناچیز است. فهم انسان‌ها آنقدر رشد کرده که کمتر دیده می‌شود کسی بر حقوق دیگران دست اندازی کند، همه جا سبز و خرم است و همه با شادی و خوشبختی در کنار هم زندگی می‌کنند.

۲- قرآن کریم خبر می‌دهد که حضرت نوح (ع) عمری طولانی داشت و فقط ۹۵۰ سال قوم خود را به سوی خدا دعوت می‌کرد. از این خبر چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟

با توجه به این آیه، داشتن عمر طولانی برای یک انسان غیر ممکن نیست.

۳- با توجه به سخن امام رضا (ع) سه ویژگی منتظران واقعی امام زمان (ع) را بنویسید.

صبور بودن، خوش رفتاری، همسایه داری، ترویج کارهای نیک، خودداری از آزار و اذیت دیگاران، گشاده رویی، خیر خواهی و مهربانی با مؤمنان

۴- دو شرط مهم از شرایط ظهور حضرت مهدی (ع) را بنویسید.

الف) آمادگی مردم جهان برای همراهی با قیام امام (ع) ب) وجود یاران باوفایی است که تا پای جان در راه اهداف و آرمان‌های امام (ع) بایستند.

جواب پیشنهاد صفحه 52 پیام های آسمانی نهم

در نامه‌ای به امام مهدی (ع) احساس خود را دربارهٔ ایشان، در گفت‌وگویی صمیمانه به قلم بیاورید.

سلام من به یوسف گم گشته دل زهرا و گل خوشبوی گلستان انتظار
ای آرزوی آرزومندان، ای نجات دهنده دردمندان، ای دریای بیکران، ای آفتاب روشنی بخش زندگی من که از تلألو چشمانت که همانند خورشید صبح دم از درون پنجره‌های دلم عبور می‌کند و دل تاریک و سیاه مرا نورانی می‌کند، ای کسی که آمدنت پایان همة رنج‌ها و مرهم همة زخم‌های بشریت است. می‌دانم که پیرو خوبی برایتان نبوده‌ام و اعمال ناشایستی داشته‌ام که دل نورانی شما را رنجانده‌ام. ولی افتخارم این است که امام خوبی چون شما دارم و نام زیبای شما آرام بخش من است. بیا مارا صدا کن، دست‌هایم را بگیر و بلند کن مرا، پس ای باران رحمت، بر دل خشکیده من ببار و مرا از تاریکی‌های جهل و گرفتاری‌های گناه نجات بخش. تو کلید در تنهایی من، من تو را محتاج.

لیست تمام گام به گام‌های پیام‌‌های آسمانی نهم:
۹۹/۱۰/۲۹ تعداد بازدید: ۱۴۳۲

پیام های آسمانی نهم

گام به گام پیام های آسمانی نهم

توجه:

در صورت اشکال در پرداخت یا عدم دریافت فایل پس از پرداخت، از طریق صفحه تماس با ما پیگیری نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی